Praca W Holandii – informacje dla pracowników

Tutaj znajdują się informacje dla osób, które podjęły już pracę w Holandii za pośrednictwem SBA Flex, ale również dla osób, które planują podjąć zatrudnienie za pośrednictwem SBA Euro.


ABC Pracownika

ABC Pracownika – Osoby wyjeżdżające mogą pobrać w wersji elektronicznej dokument „ABC Pracownika Tymczasowego”, który zawiera wszystkie niezbędne informacje dla osób wyjeżdżających do pracy w Holandii za pośrednictwem naszej firmy (pobierz dokument)

ico_transport
Praca w Holandii – transport z Polski

SBA Euro korzysta z usług przewozowych firmy Grand Tour Venus, która na rynku transportowym istnieje od roku 1994. Podstawową działalnością firmy są codzienne przewozy międzynarodowe i krajowe. Firma posiada niezbędne do tego celu koncesje i zezwolenia.

Gwarancją najwyższej jakości usług Grand Tour Venus jest nowoczesny tabor oraz kadra kierowców, których cechuje najwyższy profesjonalizm i dbałość o bezpieczeństwo pasażerów

Firma oferuje ponadto korzystne ceny biletów, szeroki wybór tras do wielu krajów europejskich oraz umożliwia wybór przewoźnika spośród wielu dostępnych na trasie.

Aktualny rozkład jazdy „Grand Tour Venus”

Wyjazdy do pracy w Holandii z SBA Euro organizowane są w każdy piątek i niedzielę. Dodatkowo w ramach potrzeb wyjazdy odbywają się w inne dni tygodnia. Jeśli zdecydujecie się Państwo na wyjazd prywatnym samochodem lub skorzystać z usług innego przewoźnika informujemy, iż przyjęcie pracowników odbywa się w biurze w Tilburgu w każdą sobotę w godzinach 7.00 – 10.00


ico_zakwaterowanie
Praca w Holandii – zakwaterowanie i transport na miejscu

Gwarantujemy dojazd z miejsca zakwaterowania do zakładu pracy samochodami służbowymi.

Wszystkim pracownikom zapewniamy komfortowe i bezpieczne zakwaterowanie z miejscami na odpoczynek.

Do Państwa dyspozycji są 2 lub 3 osobowe pokoje w hotelach pracowniczych lub domkach. Każde miejsce zamieszkania wyposażone w łazienki z prysznicem, kuchnie, lodówki i pralki. Odwiedź naszą galerię: praca w holandii – zakwaterowanie i praca w holandii – transport.

Należy jedynie zaopatrzyć się w naczynia kuchenne, sztućce, poszewki na pościel, prześcieradło, poduszka i kołdra (lub śpiwór).

Dbając o bezpieczeństwo i komfort przebywania pracowników SBA Euro w miejscach zakwaterowania, każdy mieszkaniec zobligowany jest do przestrzegania zasad dotyczące przebywania w miejscach zamieszkania.

Egzekwowanie tego regulaminu jest dla nas sprawą priorytetową!!!

W przypadku bliskich odległości jest to popularny w Holandii rower.


ico_dokumenty
Dokumenty do pobrania

Pomagamy pracownikom po zakończonym roku kalendarzowym w uzyskaniu rozliczenia rocznego za pracę w SBA Euro BV/SBAFlex w Holandii. Aby otrzymać Jaaropgaaf od firmy SBA Flex należy zgłosić się do jednego z naszych biur z dokumentem tożsamości lub wysłać listownie wniosek.

ico_informacje
Informacje różne – rozliczenie podatku

Rozliczenie podatku:

W tym roku proponujemy Państwu rozliczenie się z holenderskiego podatku z firmą Tax-Pol, liderem w branży z 16 letnim doświadczeniem.
Wynegocjowaliśmy dla Państwa specjalne warunki finansowe – koszt usługi wyniesie jedyne 9% wartości otrzymanego zwrotu, płatne dopiero po otrzymaniu rozliczenia.
Dodatkowo wszyscy Państwo powołując się na firmę SBA EURO otrzymacie 10% rabat od wyżej wymienionej ceny!
Chcąc skorzystać z oferty wystarczy, że odeślecie Państwo do firmy Tax-Pol swój Jaaropgave wraz z kopią dowodu osobistego i wypełnionymi dokumentami.
Firma Tax-Pol od 16 lat pomaga w odzyskiwaniu zagranicznych podatków. z Niemiec,
Holandii, Belgii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Danii, Szwecji, Irlandii, USA, Kanady,
Australii i Nowej Zelandii oraz uzyskiwanie dodatków i zasiłków np. Zorgtoeslag, Kinderbijslag,
Huurtoeslag, Heffingskorting (rozłąkowe) itp.
Wiarygodność i rzetelność potwierdzają certyfikaty członkostwa w następujących
organizacjach:

  • Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy
  • Dolnośląska Izba Gospodarcza
  • Polsko – Holenderska Izba Gospodarcza (The Netherlands – Polish Chamber of Commerce)
  • Polsko – Niemiecka Izba Gospodarcza (Deutsch – Polnische Industrie- und Handelskammer)

Atuty firmy Tax-Pol:

  • Posiada autoryzacje w zagranicznych urzędach podatkowych, a w Holandii dodatkowo mają
    nadany numer BECON doradcy podatkowego. W odróżnieniu od innych firm, które bazują na
    darmowym oprogramowaniu – często zaniżającym kalkulacje zwrotu podatku, posługują się
    autoryzowanym komercyjnym programem, dzięki któremu Klienci mogą otrzymać
    maksymalny zwrot podatku, wyższy o około 250-300 EURO.
  • Jako nieliczni w Polsce posiadają uprawnienia do wykonywania zeznań podatkowych w
    Niemczech, a także polisę ubezpieczeniową na kwotę 1 Milion EURO.

 

W razie pytań proszę kontaktować się pod numerami tel. 71-799-50-00 lub kom.885-100-550 oraz poprzez e-mail: holandia @tax-pol.pl. Więcej informacji


  • Informacje potrzebne do wystawienia druku E301 (zobacz informacje)
  • Informacje potrzebne do wystawienia druku E106 / E104 (zobacz informacje)
  • Wniosek o wydanie formularza E301 w celu złożenia wniosku o zasiłek (pobierz wniosek)
  • Szczegółowe informacje o zasiłku – dokument informacyjny (zobacz informacje)
  • Zmiany w nadawaniu BSN w Holandii

BSN (Burgerservicenummer) – (kiedyś Sofi Nummer) odpowiednik polskiego NIPu, jest nadawany przez holenderski Urząd Skarbowy, każdej osobie powyżej 12 roku życia, która mieszka i pracuje w Holandii.

Numer ten jest niezbędny w procesie komunikacji z większością holenderskich urzędów. Osobom, które posiadały Sofi Numer został automatycznie nadany numer BSN.

Nastąpiły zmiany w sposobie nadawania sofi numeru czyli numeru ewidencyjno-podatkowego w Holandii. Dotychczas to holenderski urząd podatkowy belastingdienst wydawał sofi nr (BSN) na postawie złożonego wniosku, bądź bezpośrednio w urzędzie na umówionym spotkaniu.

Od 06.01.2014 weszła w życie inna procedura. Będą mogli się Państwo zarejestrować w ewidencji danych osobowych jako nierezydenci. W tym celu w 18 gminach będzie można dokonać rejestracji. Następnie otrzymają Państwo numer BSN. Numer sofi zostanie zniesiony. Jeśli chcą Państwo podjąć pracę na okres, krótszy niż 4 miesiące będzie możliwość wystąpienia z wnioskiem o nadanie BSN do wskazanej gminy.

W celu uzyskania BSN na podstawie złożonego wniosku, należy przygotować następujące dokumenty:

  • kopie dowodów osobistych wnioskodawcy i osoby, dla której BSN ma być wydany,
  • zaświadczenie o wspólnym zameldowaniu (z wyróżnionym nazwiskiem wnioskodawcy oraz partnera fiskalnego) przetłumaczone na język niderlandzki, angielski lub niemiecki,
  • zaświadczenie o dochodach partnera fiskalnego przetłumaczone na język niderlandzki, angielski lub niemiecki,
  • akt ślubu na druku unijnym.


ico_faq
FAQ

1. W jaki sposób mogę wyjechać do Holandii za pośrednictwem SBA Euro?

Zapraszamy na stronę www.sbaeuro.pl, gdzie można wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać swoje CV. Formularz ten można również wypełnić na miejscu w biurze SBA Euro. Następnie nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w celu podjęcia dalszych kroków – uzupełnienia danych, sprawdzenia znajomości języka obcego, weryfikacji posiadanych certyfikatów, prawa jazdy, dowodu osobistego czy paszportu. Dlatego też prosimy o zabranie tych dokumentów podczas wizyty w biurze, są one skanowane na potrzeby rekrutacji.

2. Czy jest to praca legalna?

Praca w SBA Euro jest w pełni legalna. SBA Euro Sp. z o.o. jest wpisana do Rejestru Agencji Zatrudnienia (Certyfikat nr 520 wydany przez Marszałka Województwa Opolskiego).  Jesteśmy członkiem OKAP, ABU, OIG . Ponadto zawieramy z osobą kierowaną do pracy, legalną „Umowę w zakresie kierowania obywateli polskich do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych”, w której są podane warunki pracy, płacy, należne świadczenia, itp. Nie pobieramy też żadnych opłat za pośrednictwo pracy. Wynagrodzenia i czas pracy w naszej firmie są zgodne z ustawodawstwem holenderskim. Umowa o pracę tymczasową zawierana jest w Holandii z pracodawcą czyli SBA Euro B.V. (nazwa handlowa SBA Flex).

3. Jak długo trzeba czekać na wyjazd po zarejestrowaniu?

Po zarejestrowaniu dane kandydatów są sprawdzane pod kątem doświadczenia, dostępności i aktualnych ofert.  Nie można tutaj podać dokładnej daty – wyjazd może odbyć się 2 dni po rejestracji, tydzień lub kilka tygodni. Zależy to od ofert pracy i wymagań, jakie spełnia kandydat. Przed wyjazdem do pracy każdemu pracownikowi przedstawiane są zasady BHP obowiązujące w danym zakładzie pracy. Kandydat otrzymuje również Regulamin i procedury obowiązujące w czasie pracy i w miejscach zakwaterowania.

4. Czy muszę posiadać numer BSN (Sofi) już przed wyjazdem?

Numer BSN (sofi) nie jest obowiązkowy w momencie wyjazdu do Holandii.
Osoba, nie posiadająca numeru BSN, po przyjeździe do Holandii, zostanie skierowana do najbliższego Urzędu Gminy, w celu jego wyrobienia.

Te osoby, które posiadają numer BSN, są zobligowane do zabrania ze sobą i przedstawienia oryginalnego dokumentu, w biurze w Holandii.  Jeżeli osoba nie posiada oryginalnego dokumentu (zgubiła lub na tylko sam numer) będzie musiała ubiegać się o wystawienie duplikatu (koszt 9 Euro).

5. Kiedy są wyjazdy?

Wyjazdy do Holandii odbywają się w każdy piątek. Wszystkie osoby jadące do Holandii muszą stawić się w sobotę w biurze SBA Euro BV w Tilburgu do godziny 10.00.
Jeżeli nie jest to możliwe z przyczyn od nich niezależnych (np. zbyt późne potwierdzenie) – przyjazd musi nastąpić w poniedziałek do godziny 9.00 lub w inny dzień uzgodniony z koordynatorem lub osoba rekrutującą.
Zgoda na przyjazd w poniedziałek jest wydawana przez pracowników biura SBA Euro po uprzednim uzgodnieniu tego z zakładem pracy. W razie potrzeby wyjazdy są również w dodatkowe dni w tygodniu.

6. Czy oferujecie też pracę sezonową dla studentów i osób jadących tylko na urlop?

W okresie letnim oraz w czasie Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia zdarzają się oferty krótkoterminowe na 2, 3 lub 4 tygodnie. Wynika to z faktu,  że zakłady pracy, do których kierujemy pracowników tymczasowych mają więcej zamówień. Standardowo, w miesiącach sierpień/wrzesień przeprowadzamy rekrutacje do zbioru owoców.

7. W razie gdyby dana praca skończyła się szybciej, co dalej?

Zdarza się, że z przyczyn niezależnych od kandydata oraz Agencji, przewidziany termin zakończenia projektu ulega skróceniu. Wtedy Agencja jest zobowiązania w ciągu 2 tygodni, znaleźć innego pracodawcę. Pracownik przebywając dalej w Holandii musi potwierdzić gotowość do podjęcia pracy u innego pracodawcy.

8. Co muszę ze sobą zabrać do Holandii?

Każda osoba wyjeżdżająca do Holandii musi zabrać ze sobą:

  • poduszkę, kołdrę/śpiwór i poszewki na pościel (rozm. na poduszkę 60x70cm, na kołdrę140 x 200cm ) oraz prześcieradło. Istnieje również możliwość zakupienia poduszki i kołdry na miejscu (koszt 20€ za komplet)
  • naczynia (sztućce, kubek, talerz itp.)
  • buty robocze (z metalowymi noskami); przypadku pracy na zewnątrz: zbiory owoców, zieleń miejska: gumowce i płaszcz przeciwdeszczowy
  • ważny i nie uszkodzony paszport lub dowód osobisty
  • gdy jest: oryginał nr sofi/BSN, prawo jazdy, uprawnienia do wykonywania określonego zawodu – np. w przypadku operatorów wózków widłowych/bocznych, spawaczy, elektryków itp.
  • dokumenty bankowe (karta do bankomatu, dane właściciela rachunku, dane banku, nr konta, kod SWIFT -w przypadku kont polskich)
  • gotówkę na pierwsze 2 tygodnie pobytu w Holandii

Szczegółowe informacje w ABC Pracownika (dokument do pobrania).

9. Czy można dojechać do Holandii własnym transportem ?

Tak, przyjazdy własnym transportem (swoim autem lub z dowolnie wybranym przewoźnikiem) są możliwe. Przyjazdy tylko i wyłącznie w soboty rano pod wskazany adres biura w Holandii (Tilburg lub Loenen).

10. Jak wyglądają mieszkania, ile jest osób w pokojach, czy jest w pokojach Internet?

Zakwaterowanie obejmuje pokoje 2-3 osobowe w hotelach robotniczych , mieszkaniach lub w domkach. Wszystkie mieszkania są wyposażone w kuchnie, łazienki, lodówki oraz pralki. W większości mieszkań jest dostęp do Internetu.

11. Czy można mieszkać w Holandii prywatnie?

W Holandii można wynająć sobie mieszkanie prywatnie, wtedy trzeba brać pod uwagę własny transport do miejsca pracy.  W przypadku osób które wynajmują mieszkania SBA Euro transport do pracy jest zapewniony przez firmę.

12. Czy wynagrodzenie jest zależne od zlecenia czy liczby godzin przepracowanych? Czy są stawki wiekowe?

Sposób naliczania wynagrodzenia jest uzależniony od wielu czynników, między innymi od wieku pracownika, doświadczenia, stanowiska pracy i liczby przepracowanych godzin. Wynagrodzenia w naszej firmie są zgodne z ustawodawstwem holenderskim. W niektórych zakładach,  w przypadku pracowników poniżej 23 roku życia, obowiązują stawki wiekowe.

13. Czy od wynagrodzenia są odprowadzane wszystkie składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?

Od kwoty wynagrodzenia za pracę brutto odprowadzane są wszystkie składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (płacone przez pracownika i pracodawcę) oraz zaliczka na podatek dochodowy.
Na kwotę płaconą na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne składają się składki na: ubezpieczenie od niezdolności do wykonywania pracy (WAO)  oraz ubezpieczenie zdrowotne (ZF i ZW).  Wysokość pobieranych składek widnieje na rozliczeniach tygodniowych pracownika.

14. Czy jestem ubezpieczony?

Pracownik podejmując pracę na terenie Holandii musi być obowiązkowo ubezpieczony w trakcie pracy jak i poza nią. Każdy pracownik zatrudniony przez SBA Euro BV podlega ubezpieczeniu. Jest to obowiązkowe ubezpieczenie podstawowe obejmujące kontakt z lekarzem w Holandii. SBA Euro proponuje przystąpienie do ubezpieczenia zdrowotnego. W przypadku, gdy pracownik rezygnuje z ubezpieczenia jakie zapewnia SBA Euro BV  i ubezpiecza się we własnym zakresie, musi zabrać ze sobą kartę ubezpieczeniową (ubezpieczenie holenderskie) lub oryginały innych dokumentów potwierdzających ważność polisy (tylko i wyłącznie holenderskiej). W powyższym przypadku pracownik musi podpisać deklarację w jednym z biur SBA Euro BV w Holandii, ponosząc jednocześnie wszelką odpowiedzialność i konsekwencje związane z prywatnym ubezpieczeniem się a tym samym zobowiązany jest do kontrolowania terminu ważności polisy.

15. Czy to ubezpieczenie obowiązuje również podczas urlopu w Polsce?

Ubezpieczenie to nie obowiązuje podczas urlopu w Polsce. Pracownik ubezpieczony jest  jedynie podczas przebywania i pracy na terenie Holandii.

16. Czy mogę posiadać polskie ubezpieczenie?

Polskie ubezpieczenie podczas pracy  i pobytu w Holandii nie jest honorowane w tym kraju. Nawet jeśli pracownik nie mieszka w Holandii na stałe, pracuje wyłącznie w Holandii i płaci tam podatki musi wykupić obowiązkowe holenderskie ubezpieczenie zdrowotne.

17. Czy składki emerytalne są płacone od początku mojego zatrudnienia w Holandii?

Składka emerytalna jest zapewniona wszystkim pracownikom powyżej 21 lat pracującym okres co najmniej 26 tygodni, bez przerwy nie dłuższej niż 3 miesiące , dla tej samej agencji. Składka ta zostaje automatycznie wpłacana na własne konto emerytalne każdego pracownika. Kontem tym zarządza Fundusz Emerytalny. Suma zgromadzona na tym koncie będzie stanowić podstawę do obliczenia kwoty emerytury. Po ukończeniu 65 roku życia kapitał zgromadzony będzie wypłacany comiesięcznie w postaci świadczenia emerytalnego. Jeżeli przerwa w zatrudnieniu wynosi więcej niż rok, należy od początku przepracować 26 tygodni.

18. Czy SBA Euro wystawi mi świadectwa pracy?

SBA Euro, na wniosek pracownika, wystawia zaświadczenie o zatrudnieniu, informujące o okresie zatrudnienia danego pracownika.

19. W jakiej formie będę otrzymywać wynagrodzenie?

Wynagrodzenie wypłacane jest co tydzień, w postaci przelewu na wskazany rachunek bankowy. Rachunek bankowy należy podać w polskim biurze przed wyjazdem. Pracownik otrzymuje również szczegółowe rozliczenie za przepracowany tydzień.

20. Jakie konto bankowe muszę posiadać – polskie , polskie walutowe, holenderskie?

Rodzaj konta bankowego zależy od decyzji osoby wyjeżdżającej. Akceptowane są zarówno rachunki w polskich bankach, jak i w bankach holenderskich.
Najistotniejsze jest posiadanie karty bankomatowej, która umożliwia dostęp do własnych środków pieniężnych oraz zgłaszanie wszelkich zmian dotyczących rachunków bankowych: w Holandii – jeśli jest się na miejscu w Holandii i dokonuje się zmian rachunku bankowego lub w biurze w Polsce – jeśli dokonuje się zmian będąc w Polsce.

21. Kiedy otrzymam pierwszy przelew po rozpoczęciu pracy?

Wypłatę otrzymuje się co tydzień. Pierwszy przelew pracownik dostaje pod koniec drugiego tygodnia ( najczęściej jest to piątek ).

22. W jakim banku mogę założyć konto w Holandii i jakie dokumenty są potrzebne? Czy pracownik biura pomoże mi w tym?

Największe banki w Holandii to Rabobank, ABN-AMRO, ING i SNS bank. Aby otworzyć konto, należy przede wszystkim umówić się na spotkanie z przedstawicielem banku, który doradzi, jaki rodzaj konta będzie  najlepszy. Na spotkanie trzeba zabrać ze sobą ważny paszport oraz numer SOFI. Trzeba być też przygotowanym na to, że niektóre banki mogą poprosić cię o okazanie umowy o pracę oraz poświadczenia zameldowania.
Pracownicy biura nie są zobligowani do pomocy w założeniu konta w holenderskim banku, tę procedurę musisz wykonać samodzielnie.

23. Jak mogę otrzymać rozliczenie roczne Jaroopgaaf?

Są 2 sposoby na otrzymanie JAAROPGAAF-u:

  • Osobiście w jednym z naszych biur za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość;
  • Wysłać listownie Wniosek o wydanie jarografu na adres: SBA Euro Sp. z o.o., ul. Ozimska 40, lok. 112, 45-058 Opole

Wersja mobilna